جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

فينگر فود چيست؟

آموزش كسب و كار اينترنتي

فينگر فود چيست؟

۵۰ بازديد

 

همانطور كه از نام آن پيداست، فينگر فود با انگشتان به روشي بسيار بدون عارضه خورده مي شود و يكي از غذاهاي رايج بسياري از كشورها است. پيش‌غذاهاي كوچك براي بوفه‌ها و پذيرايي از مراسم ها ايده‌آل هستند و در مدل هاي مختلف موجود هستند - به عنوان مثال به عنوان آنتي پاستي، كاناپه يا تاپاس. در fingerfood.ir مي توانيد دريابيد كه فينگرفود به معناي واقعي چيست و چه ايده هايي را مي توانيد به مهمانان خود ارائه دهيد.

 

فهرست مطالب

 

    فينگر فود: خوشمزه، لقمه اي، بدون عارضه

    ايده هاي فينگر فود از سراسر جهان

    فينگر فود مد روز براي مهمانان شما

 

فينگر فود: خوشمزه، لقمه اي، بدون عارضه

 

چه در مراسم، رويدادها يا در بوفه فينگر فود مد روز است و تقريباً در هر رويداد بخشي از پذيرايي است. پيش‌غذاهاي كوچك به راحتي آماده مي‌شوند و مي‌توان آنها را بلافاصله بدون هيچ بشقاب يا كارد و چنگال ميل كرد. به اين ترتيب، مهمانان مي توانند به راحتي با يكديگر صحبت كنند، در اطراف قدم بزنند و همزمان از ميان وعده هاي خوشمزه لذت ببرند. فينگر فود هميشه ايده خوبي است، به خصوص در تابستان: بدون احساس سنگيني روي شكم، شما را سير مي كند. علاوه بر اين، شما فقط به فضاي كمي براي ارائه پيش‌غذاهاي كوچك نياز داريد و نيازي به برنامه‌ريزي فضايي براي ميز، صندلي و غيره نداريد.

به گفته دودن، فينگر فود به مجموعه غذاهايي گفته مي‌شود كه به گونه‌اي تهيه مي‌شوند كه مي‌توان آن‌ها را )در مهماني‌ها يا ميهماني‌ها( بدون كارد و چنگال )با انگشتان( به دهان برد. در رستوران‌ها، فينگر فود اغلب به‌عنوان «amuse-gueule» (به معناي واقعي كلمه: شادي دهان) سرو مي‌شود: به عنوان يك حركت در خانه، پيشخدمت بدون اينكه از او خواسته شود، غذاي كمي براي خوردن سر ميز مي‌آورد. در آشپزي عالي، اين هديه كوچك به عنوان "موش-بوش" (لذت دهان) نيز شناخته مي شود. فينگر فود اغلب غذاي سرد است، در موارد نادري پيش غذاها نيز به صورت گرم سرو مي شوند.

ايده هاي فينگر فود از سراسر جهان

طيف گسترده اي از غذاهاي لذيذ آشپزي وجود دارد كه مي توان آنها را تنها در چند لقمه خورد. فينگر فود اغلب با سيخ هاي (وگان) يا ساندويچ هاي كوچك عرضه مي شود. به عنوان مثال، كراست ها، كوفته هاي پر شده از خمير پف دار نيز به طور گسترده اي به عنوان غذاي انگشتي استفاده مي شوند.

لقمه هاي كوچك در سراسر جهان بسيار محبوب هستند. بسياري از آشپزخانه هاي خاص كشور با انواع مختلف غني شده اند:

    فينگر فود ايتاليايي: آنتي پاستي، مانند بروشتا، آب سرد شده (سالامي يا ژامبون)، سبزيجات ترشي

    فينگر فود فرانسوي: amuse-gueule (پيش غذا) و hors d’oeuvre (پيش غذاي كلاسيك در وعده هاي بسيار كوچك

    فينگر فود آلماني (اصالت فرانسوي): كاناپ (برش‌هاي كوچك نان يا باگت‌هاي كوچك در اندازه‌هاي لقمه‌اي)

    فينگر فود اسپانيايي: تاپاس، مانند سيخ زيتون (aceitunas)، سيخ گوشت ترشي (pinchos morunos)، ميگو سرخ شده در روغن زيتون با فلفل قرمز و سير (gambas al ajillo) و تورتيلا (املت سيب زميني)

    فينگر فود نروژي: كيك هاي كوچك يا نان با ماهي قزل آلا

    فينگر فود عربي و تركي: مزه شامل فلافل، كيبه (كوفته بلغور سرخ شده) و برگ انگور شكم پر

    فينگر فود آسيايي: مانند سوشي از ژاپن، رول هاي اسپرينگ و تابستانه از چين و سمبوسه (كوفته هاي سرخ شده، شكم پر) از هند و پاكستان.

    فينگر فود از بريتانيا و ايالات متحده آمريكا: بسته بندي

 

فينگر فود مد روز براي مهمانان شما

 

فينگر فود به شكل لقمه‌هاي كوچك و لقمه‌اي يك غذاي كلاسيك مطلق است، اما در عين حال به اصطلاح «ميان‌وعده‌سازي» نيز عمل مي‌كند. از آنجايي كه كار و زندگي خصوصي به طور فزاينده اي به انعطاف پذيري و تحرك بيشتري از مهمانان شما نياز دارد، اغلب زمان كافي براي وعده هاي غذايي بزرگتر وجود ندارد. با فينگر فود و تنقلات كوچك، مهمانان شما مجبور نيستند يك وعده غذايي خوشمزه را در اين بين انجام دهند، اما مي توانند آنها را به راحتي و به سرعت در حال حركت بخورند.

شما دوستان گرامي ميتوانيد سفارشات فينگرفودي خود را براي برگزاري جشن ها و مهماني هاي با كيفيت تر به فينگرفود تهران بسپاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.